Metodycy
Nasi metodycy to profesjonaliści w każdym calu. Utarło się mówić, że głównym zadaniem metodyka jest obserwacja zajęć, ale w rzeczywistości jest to tylko ułamek jego pracy. Nasz zespół to prawdziwi „multitaskerzy”, którzy stanowią jeden z głównych filarów naszej Szkoły. To między innymi dzięki ich zaangażowaniu możemy uczyć na najwyższym poziomie naszych Kursantów.
Na czym polega praca metodyka?
Metodyk „placementuje” nowych kursantów – określa ich poziom znajomości języka oraz dobiera dla nich odpowiednią grupę i nauczyciela, w której będą się uczyć. Musi więc doskonale znać rodzaje prowadzonych kursów, ale także lektorów i ich specjalizacje, co wcale nie jest takie łatwe (szczególnie wtedy, gdy kadra lektorów jest duża, jak w naszym przypadku). Co więcej, to właśnie metodyk układa program dla danej grupy. To oznacza, że to on jest odpowiedzialny za jej ścieżkę „kariery”, np. we współpracy z lektorem dobiera podręczniki, jak również dba o to, aby nasi Kursanci byli usatysfakcjonowani z poziomu prowadzonych zajęć. To wszystko ma na celu to, aby każdy z naszych Uczniów mógł zdać egzamin certyfikowany, a nie „zaliczyć” 😉
Do zadań metodyka należy także przygotowanie wewnętrznych egzaminów językowych. Regularne sprawdzanie wiedzy jest najlepszym sposobem na zweryfikowanie stopnia postępów Kursantów. Pozwala to na zdiagnozowanie obszarów, którym należy poświęcić więcej uwagi, wyznacza kolejne cele, które w efekcie przekładają się na wysoki poziom znajomości języka obcego.
Nasi metodycy to także szkoleniowcy – prowadzą warsztaty doskonalące dla kadry lektorów, są dla nich wsparciem i odkrywcami nowych trendów. W ramach szkoleń lektorów wymieniają się z nimi doświadczeniem, ponieważ metodyk = praktyk, nauczyciel z dłuższym stażem pracy. Co za tym idzie, takie spotkania są okazją nie tylko do pracy nad warsztatem lektorskim, ale także do budowania pozytywnych relacji w zespole, na których bardzo nam zależy. Takie spotkania odbywają się w grupie, ale są również indywidualne. Metodyk to przewodnik i mentor, który wspiera w pracy. Lektorom z dłuższym stażem pomaga nie popaść w rutynę lub wypalić się zawodowo. Warto wspomnieć, że taki doświadczony lektor często jest dla metodyka źródłem cennych idei, pomysłów i przemyśleń, które później można wprowadzić w życie. Młodzi lektorzy na ogół nie mają jeszcze bogatego doświadczenia, którym mogliby się podzielić, dlatego tak ważne jest, aby współpraca z nimi działała na korzyść ich predyspozycji. Jest to szansa, aby już na początku swojej pracy lektorskiej otrzymać solidną dawkę wiedzy i rozwiązań, które samemu można by było rozwiązywać latami.
Doradcy metodyczni Bacalarusa nieustannie pracują nad tym, aby stosowane pomoce naukowe, nowinki technologicznie czy różne inne narzędzia były efektywne w procesie edukacji. Razem z lektorami sprawdzają, czy np. dana aplikacja jest rzetelnym źródłem wiedzy i czy na pewno warto wprowadzać ją do ścieżki edukacyjnej naszych kursantów. Dbają więc o to, aby wykorzystywane materiały podczas zajęć były aktualne i ciekawe, stanowiły urozmaicenie i były dostosowane do danej grupy kursantów. Pamiętajmy, że inne pomoce będą przydatne dla czterolatka, a inne dla maturzysty.
Z pewnością można powiedzieć, że praca metodyka nie należy do najłatwiejszych. Poza wszechstronną znajomością metod nauczania trzeba posiadać zdolności organizacyjne, śledzić i analizować nowe rozwiązania, a także samemu odkrywać i testować. Dobry metodyk to osoba, która zawsze jest krok do przodu – a doradcy metodyczni Bacalarusa są nawet o dwa!